Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Μερικές σκέψεις για τους μαθητές της Α΄ τάξης… κι όχι μόνο!

Τώρα πια είμαι μαθητής της Β’ τάξης. Συνεπώς καταλαβαίνω την αμηχανία και την δυσκολία που νιώθουν οι «νεοφερμένοι» στο σχολείο μας.

Όμως πιστεύω πως όλοι ενδιαφέρονται για τη μουσική, ανεξαρτήτως αν πηγαίνουν σε ωδείο ή όχι. Σε όλους αρέσει να ακούνε το αγαπημένο τους τραγούδι και να χαλαρώνουν. Κάνω λάθος;

Γι’ αυτό το λόγο πιστεύω ότι όλοι θα έπρεπε να αφιερώσουν 5-10 λεπτά για να αναρτήσουν ένα κείμενο , μία εικόνα , ένα βίντεο ή ένα τραγούδι (όλα αυτά σχετικά με τη μουσική) όχι ως υποχρέωση αλλά ως μέσω έκφρασης. Έτσι θέλω να ενθαρρύνω τα παιδιά της πρώτης τάξης , αλλά και όλα τα άλλα παιδιά του σχολείου να αναρτήσουν οτιδήποτε στο ηλεκτρονικό μουσικό περιοδικό του 2ου Γυμνασίου Λαμίας (το Μινοράκι). Άλλωστε η γνώμη μου είναι ότι το Μινοράκι είναι περιοδικό για εμάς, τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου.

Εγώ προσωπικά πηγαίνω σε ωδείο και μαθαίνω βιολί εδώ και 4 χρόνια και είμαι στην Α’ Αρμονία. Εξαιτίας ότι μαθαίνω βιολί βάζω το παρακάτω απόσπασμα από την ιστοσελίδα http://sfrang.com/selides/musorg/Instrum21a.htm.

Οι επαγγελματίες μουσικοί χρησιμοποιούν το βιολί ήδη από το 15ο αιώνα στο θέατρο, στο μπαλέτο και στους χορούς των ευγενών. Οι πρώτες τυπωμένες παρτιτούρες για βιολί προορίζονταν για γαμήλιους εορτασμούς ευγενών (Παρίσι 1581, Φλορεντία 1582). Η πρώτη σονάτα για βιολί του Τζίμα δημοσιεύτηκε το 1610.

Ο Μότσαρτ ήταν δεξιοτέχνης και έπαιζε πρώτο βιολί ή βιόλα στην ορχήστρα του επισκόπου του Salzburg.

Οι σπουδαιότερες συνθέσεις για σόλο βιολί του 19ου και 20ου αιώνα προέρχονται από συνθέτες που δεν ήταν βιολινίστες: Μπετόβεν , Μέντελσον , Σούμαν , Μπραμς , Τσαϊκόφσκυ, Ντβόρζακ, Μασνέ, Σαιν-Σαν , Συμανόβσκι , Μπάρτοκ ,Σοστακόβιτς , Προκόφιεφ , Ανδρέας Νεζερίτης κ.ά. Μερικοί βιολινίστες ανάμεσά τους, π.χ. ο Λαλό, o Σαραζάτε και ο κορυφαίος σε δεξιοτεχνία βιολινίστας όλων των εποχών, ο "διαβολικός" Νικολό Παγκανίνι ,δεν ανατρέπουν τον κανόνα. Ο Παγκανίνι έχει συνθέσει και σονάτες για βιολί και κιθάρα

Το βιολί μεταφέρθηκε από την κεντρική Ευρώπη στους βαλκανικούς λαούς - και στους ελληνικούς πληθυσμούς των Βαλκανίων - κυρίως από τους τσιγγάνους και αποτελεί έκτοτε όργανο της δημοτικής μας μουσικής. Με την έλευση και διάδοσή του εκτόπισε δε αυτό το όργανο την αχλαδόσχημη λύρα που ήταν διαδεδομένη στα Βαλκάνια και τη Μικρά Ασία και της οποίας η χρήση περιορίζεται τώρα στην Κρήτη. Πολύ συχνά χρησιμοποιείται δε το βιολί και σε συνθέσεις της σύγχρονης ελληνικής μουσικής.

Φαίδωνας Ανδρεαδάκης Β1΄

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου